Onderwerpen:
Met de verkoop van broodjes trek je een nieuwe klantengroep aan. Niet elke slagerij is geschikt voor de verkoop van broodjes. Is jouw locatie geschikt? Heb je genoeg ruimte? Ontdek in dit magazine welke afwegingen een rol spelen en hoe jij van de verkoop van broodjes een succes maakt.
Een belangrijke factor bij het succesvol kunnen aanbieden van broodjes, is de locatie. Zit de slagerij bijvoorbeeld vlak bij een middelbare school, een bedrijventerrein of openbaar vervoer? Dan is het zeker interessant om broodjes in je assortiment op te nemen. Maar als er al een specialistische broodjeszaak is of de slagerij trekt vooral klanten voor de grote boodschappen, dan kun je je beter op andere producten richten.
Een belangrijke factor bij het succesvol kunnen aanbieden van broodjes, is de locatie. Zit de slagerij bijvoorbeeld vlak bij een middelbare school, een bedrijventerrein of openbaar vervoer? Dan is het zeker interessant om broodjes in je assortiment op te nemen. Maar als er al een specialistische broodjeszaak is of de slagerij trekt vooral klanten voor de grote boodschappen, dan kun je je beter op andere producten richten.
belegde broodjes verkopen bij de slager
We zijn belegde broodjes gaan verkopen omdat we de overtuiging hadden dat er nog ruimte was voor een aanbieder van belegde broodjes. In de zomer zijn er veel toeristen. Ook zijn er plannen voor een supermarkt en een terras voor onze deur, wat meer traffic genereert. Voor ons een extra stimulans om deze stap te zetten. Door de broodjes komen er mensen in de slagerij die anders niet zo snel binnen zouden komen.
We hebben voor de samenwerking met Délifrance gekozen omdat Délifrance een goed concept heeft en kwalitatief goede broodjes. Met de corner kan de klant kiezen voor ter plekke opeten of meenemen.
We hebben dit concept aan het begin van de winkel geplaatst, zodat het goed zichtbaar is. Zo heeft een vrij loze hoek van de winkel nu een mooi verdienmodel.
MIjn tip voor collega's die overwegen broodjes te verkopen: doe het goed of doe het niet. Als ik er zelf niet met de volle overtuiging voor ga, waarom zouden mijn klanten dit concept dan enthousiast omarmen?
belegde broodjes verkopen bij de slager
Voordelen voor de klant. Waarom koopt een klant broodjes bij de slagerij?
De klant gaat voor gemak.
De klant wil verrast worden. Of iets eten wat de klant zelf niet makkelijk maakt.
De klant wil verse ambachtelijke producten. Daar kunnen de broodjes van de supermarkt niet tegenop.
De klant koopt broodjes bij de slager omdat deze goedkoper zijn dan broodjes in de horeca.
Gebruik de informatie uit de vorige tips om je klant op de juiste manier aan te spreken.
Bekijk hier met welke verrassende broodjes jouw collega’s succes hebben.
Deze feestelijke stoombroodjes zijn belegd met pulled pork, pulled beef en rauwe ham met brie - Keurslager Dennis Timmer.
Bruine pistolet met rosbief, ijsbergsla, kappertjes en truffelmayonaise- Slagerij De Schuyt.
Rijk belegde sandwich rosbief - Mark van der Spoel
Carpaccio classic: carpaccio, rucola, pijnboompitten, Parmezaanse kaas, kerstomaatjes en truffelmayonaise - Slagerij Gelderblom
Luxe chiabatta met gehakt, tomaat en sla - Slagerij Gelderblom
Slagerij De Schuyt
Als de slagerij dicht bij een middelbare school zit, is het interessant om broodjes aan te bieden. Zeker omdat scholieren op deze leeftijd anders niet snel een slagerij binnenlopen. Houd in je assortiment rekening met hun beperkte budget. Is er al een snackbar in de buurt? Dan kun je je beter op andere klanten richten.
Zit je in de buurt van populaire toeristische attracties? Richt je dan op toeristen. Toeristen willen vaak wel wat meer uitgeven voor bijvoorbeeld een lunch. Ze willen een snelle, maar goede lunch. Denk ook aan een zitcorner of statafel.
Richt je in de buurt van kantoorpanden op kantoormedewerkers. Zij komen naar de slagerij voor een broodje tijdens de lunch. Verras ze met bijzondere, luxe broodjes. Bied ook broodjes aan voor bezorging op kantoor. Bijvoorbeeld voor een vergadering of feestelijke momenten. Zorg voor een gevarieerd aanbod zodat er voor elk wat wils is.
Oudere klanten willen rustig kunnen genieten van hun broodje. Bijvoorbeeld aan een statafel of in een zitcorner. Je maakt ze blij met traditionele klassiekers, zoals een broodje gehakt.
Als je in de buurt van het openbaar vervoer zit, passeren dagelijks veel mensen de slagerij. Zij lopen de slagerij binnen voor de snelle trek na een lange werkdag of tussen twee afspraken door. Je maakt ze blij met verrassende smaken.
Wie kopen belegde broodjes? Ontdek hier hoe je het assortiment aanpast aan je doelgroep.
Belegde broodjes mag je onder de volgende voorwaarden buiten de koeling aanbieden (de 2 uursborging):
Een verpakking geldt als SUP als aan alle onderstaande voorwaarden wordt voldaan:
Om de hoeveelheid plastic te beperken en zwerfafval te voorkomen, zijn er wettelijke regels rondom het gebruik van Single Use Plastic (SUP). Houd hier rekening mee bij het aanbieden van broodjes. Zorg dat je op de hoogte bent van de geldende regelgeving.
Tips:
Als je broodjes verkoopt, krijg je ook te maken met het verpakken en bereiden van broodjes. Natuurlijk doe je dit zo hygiënisch én duurzaam mogelijk. Daarbij heb je te maken met wet- en regelgeving. Door hygiënisch te werken, voorkom je besmetting door bacteriën of virussen.
Met de verkoop van belegde broodjes kun je nieuwe klanten verleiden de slagerij binnen te komen. Je kunt de broodjes ook laten bestellen of een speciale zitcorner inrichten waar klanten hun broodjes kunnen opeten. De locatie van de slagerij is een belangrijke succesfactor. Natuurlijk houd je je bij de verkoop van broodjes aan de hygiëne- en verpakkingsregels. Met de verkoop van broodjes kun je jouw klassiekers extra onder de aandacht brengen.
Hoe maak je met jouw favoriete vlees een aantrekkelijk belegd broodje?
Is de locatie van jouw slagerij geschikt voor de verkoop van broodjes. Waarom wel/niet?
Welke aanpassingen in de winkel zijn nodig om (meer) broodjes te kunnen verkopen?
Waarom voldoet jouw slagerij wel/niet aan de wettelijke hygiëneregels voor broodjesverkoop?
Overtuig je collega’s
Houd een korte presentatie (maximaal 5 minuten) waarin je je collega’s ervan overtuigt belegde broodjes aan het assortiment toe te voegen of jullie broodjesassortiment uit te breiden. Welke voordelen zie jij? Welke nieuwe klanten denk je te kunnen bereiken? Waarom vind je jullie slagerij geschikt? Welke ideeën heb je over het beleggen van de broodjes?
Denk ook vast na over de tegenargumenten die je collega’s kunnen hebben. Hoe kun je op deze tegenargumenten reageren?
Bedenk een nieuwe klassieker
Welk beleg zou jij op een broodje doen? Kies je voor een verrassende smaakcombinatie? Of houd je juist van klassiek? Welke klant heb je voor ogen? Kijk voor inspiratie op internet of ga langs bij een andere slager.