E-mailadres
Wachtwoord

Heb je nog geen account?
REGISTREER JE NU!
E-mailadres
Dit adres is bij ons niet bekend
[forgotPassText]
terug
magazine
Door de ogen van de consument
in dit magazine
  • Rol van medewerkers
  • Producten presenteren

  • Klanten stimuleren en adviseren

  • Hulpmiddelen

Een mooie vitrine, een leuke actie op sociale media, de aankleding van je winkel rondom feestdagen: het visitekaartje van je bedrijf bepaalt hoe je bekend staat bij je klanten en maakt ook dat klanten de weg vinden naar jouw slagerij. Hoe kijken je klanten naar jouw slagerij? En waarom is het zo belangrijk dat je door de ogen van je consument naar je bedrijf kijkt?

Met andere ogen kijken...

Jij ziet je slagerij waarschijnlijk meerdere keren per week. Sommige dingen zullen je niet opvallen, omdat je er al zo vaak overheen hebt gekeken. Daarom is het goed om regelmatig met een frisse blik naar je zaak te kijken. Wat ziet een consument als hij binnenkomt in jouw winkel?

  • Herkenbaarheid

Het is belangrijk dat jouw winkel zowel online als offline herkenbaar is, zodat klanten de weg kunnen vinden naar jouw slagerij. Denk hierbij aan vlaggen, stoep- en reclameborden, bedrijfsauto’s, een goede huisstijl met een logo en een mooie etalage. Online kun je denken aan goede vindbaarheid en aanwezigheid op sociale media.

  • Uitstraling

Ook de uitstraling van de slagerij is belangrijk voor een consument. Ziet alles er netjes uit of ligt er zwerfvuil in en rondom de winkel? Zijn de ramen schoon? Het draagt allemaal bij aan een goede indruk bij de klant. Ook de online uitstraling is belangrijk. Ziet het er professioneel uit? En komt het overeen met de offline uitstraling?

  • Toegankelijkheid

Het is essentieel voor een slagerij om toegankelijk te zijn. Denk daarbij aan de bereikbaarheid en de mogelijkheid om te parkeren. Ook de toegankelijkheid van de winkel is belangrijk. Is het voor iedereen mogelijk om naar binnen te komen? Of is het met een rolstoel of kinderwagen lastig?

Rol van de medewerker

Daarnaast speelt het contact met de medewerkers een belangrijke rol in een positieve klantervaring. Als een klant goed wordt geholpen, is de kans groter dat hij terugkomt. De rol van de medewerker is in verschillende onderwerpen zichtbaar.

Bedrijfskleding en persoonlijke verzorging
Productkennis en advies
Klantcontact
Bijverkoop
Wat ziet de consument?

Slagerij Keulen

Productpresentatie

Een goede productpresentatie trekt de aandacht van de klant en heeft een positieve invloed op de verkoop. Hoe doe je dit?

i
i
i
De consument aan het woord
bekijk
Gluren bij de buren

Hoe kan je met je slagerij aansluiten bij de tijd van het jaar? Vijf voorbeelden van slagerijen die met een leuke actie inspelen op Vaderdag .

''Voor jouw allerliefste PAPA! Een vaderdagpakket met 2 oranje shotjes om het Nederlands elftal te steunen.'' - Slagerij Brummelhuis

''Nog op zoek naar een vaderdag cadeau? Verras hem met een heerlijke borrelplank gevuld met kampioensworsten!'' - slagerij de Bruin

''Stoer mannen vlees voor vaderdag bij slagerij van Engelen.''

''Met onze cadeaupakketten voor vaderdag val je in ieder geval in de smaak.'' - Kamerling Keurslager

''Een heerlijk worst pakketje met een leuk bierglas of een mooie vleesschotel of een waardebon.'' - Topslagerij Logtenberg

Koopgedrag stimuleren

Er zijn verschillende manieren om het koopgedrag van klanten te stimuleren. Kies als slager met welk doel je reclame inzet, zodat je daar de inhoud op kunt afstemmen. Wil je nieuwe klanten aantrekken of juist bestaande klanten binden? Wil je dat je klanten vaker in je winkel komen? Maak op basis daarvan je reclame en promotie.

Externe reclame
Interne reclame
Specialiteiten
Voorlichting en advisering
Vijf voorbeelden van reclame en promotiemateriaal van collega's

''AANSTAANDE MAANDAG IS HET WONINGSDAG! En de weergoden lijken ons goed gezind. Ideaal BBQ weer!'' - BBQ pakketten bij Zaak vol Smaak Schippers

''Tomahawksteak. Wat een prachtig en vooral lekker stuk vlees is dit toch, van het Rietvelderrund 100%.'' - promotie van Slagerij/boerderij Rietveld

''Nieuw heerlijke huisgemaakte pie’s, gevuld met kipragout met champignons of met runderragout. '' - Slagerij Putman

''Hoe eet jij gehaktballen het liefst? TIP: deze week is ons runder- en varkensgehakt in de aanbieding!'' - Slagerij Rutten

''Past er iets beters bij dit grauwe herfstige weer dan heerlijke stoofpotjes? Bekijk en bestel al ons rundvlees in onze winkel of webshop.'' - slagerij de Limousinhoeve

Om over na te denken…

Zoals je in dit magazine hebt kunnen lezen, letten je klanten op veel verschillende zaken. Van de uitstraling en toegankelijkheid van je winkel tot het contact dat ze met de medewerkers hebben. Het is belangrijk dat je zo nu en dan door de ogen van je klant naar je winkel kijkt. Dit kan je helpen om je winkel te verbeteren en zo te streven naar een nog hogere klanttevredenheid.

1

Welk onderwerp in dit magazine spreekt je het meest aan?

2

Hoe denken klanten over dit onderwerp in jouw winkel denk je?

3

Zie je nog verbeterpunten op dit gebied?

Swipe voor meer tips
Aan de slag

Op bezoek bij een collega

Ga eens op bezoek bij een collega slager en probeer daar als consument naar de winkel te kijken. Wat valt je op? Hoe word je geholpen? En welke leerpunten kan je hieruit halen voor je eigen slagerij?

Enquête onder klanten

Zet een korte enquête uit via sociale media om je klanten om hun mening te vragen over jouw winkel. Verloot een product uit je slagerij onder de deelnemers, zodat je ze aanspoort om mee te doen

like & reageren
Inloggen