E-mailadres
Wachtwoord

Heb je nog geen account?
REGISTREER JE NU!
E-mailadres
Dit adres is bij ons niet bekend
[forgotPassText]
terug
magazine
Jij draagt bij aan de marketing
in dit magazine
  • Jouw rol in marketing

Marketing is alles wat je doet om de verkoop van producten te bevorderen. Marketing heeft te maken met de 5 p's; Product, Prijs, Promotie, Plaats en Personeel. Het is dus meer dan aanbiedingen, acties en posters ophangen. De ondernemer bepaalt de marketingstrategie van de slagerij, maar ook jij kunt je steentje bijdragen aan de marketing. Jij bent immers de p van personeel, dus een belangrijk onderdeel van de marketing. Daarover gaat dit artikel.

Jouw invloed op marketing in de slagerij

Als medewerker ben je het visitekaartje van de slagerij. Jij bepaalt mede welk beeld de klanten hebben van de slagerij. Je bent dus onderdeel van de communicatie. Op de volgende pagina's zie waarom jouw inbreng belangrijk is en hoe jij je steentje kunt bijdragen. 
Het is natuurlijk belangrijk dat de producten die jullie verkopen goed zijn. Maar dat alleen zorgt niet voor tevreden klanten.

Aandacht
Speerpunten
Advies
Zo doet zij het

Slagerij Koelewijn

Tips om je steentje bij te dragen aan marketing in de slagerij

Je hebt het gezien, marketing hoeft helemaal niet zo ingewikkeld te zijn. Hieronder nog eens vijf tips waarmee jij je steentje kunt bijdragen. 

1

Werk met plezier. Dit straal je uit naar je klanten, waardoor ze graag bij je kopen. 

2

Zorg voor een perfect verzorgde toonbank en een schone, nette winkel. 

3

Wijs klanten op de proefschaal als jullie iets hebben om te laten proeven. 

4

Luister naar je klanten en reageer op wat ze zeggen.

5

Als je nog weet wat de klant de vorige keer heeft gekocht, vraag dan wat hij ervan vond.

Om over na te denken…

De 5 p's van marketing zijn product, prijs, plaats, promotie en personeel. In de slagerij ben jij de P van Personeel. Je kunt de marketing in de slagerij ondersteunen door je klanten aandacht te geven, je klanten te vertellen over jullie slagerij en door je klanten eens te verrassen met een bereidingstip of een advies voor smaakcombinaties. Belangrijk is dat jij zelf je werk met plezier doet. Dit straal je uit naar je klanten en dan komen ze graag bij je terug.   

1

Wat kun jij doen om de verkoop van producten te bevorderen?

2

Waarop onderscheidt jullie slagerij zich van andere slagerijen? 

3

Welke producten zijn jullie specialiteiten? 

Swipe voor meer tips
like & reageren
Inloggen